Vågbrytarn

Jag skulle väl egentligen aldrig komma på tanken kalla mej själv för en "radiokille", men nu har jag haft två stycken ljudvågsframträdanden på mindre än en vecka. Först på charmiga Spelradio-spinoffen "Emil-O-Rama" och nu i eftermiddags på P4 Västernorrlands "Eftermiddag". I Emil-O-Rama snackar jag om Noitu Love 2 och lite andra mer eller mindre aktuella indie-godbitar och i Eftermiddag tycker jag att man ska spendera kvällen tillsammans med ett litet spel kallat Grand Theft Auto 4. Ett par hangups får man väl kanske räkna med (jag droppade skönheter som "vektor leijonhufvud" i Emil-O-Rama och fick fullständig blackout när jag för Eftermiddags-lyssnarna försökte förklara varumärkesironin i GTA4 - och snodde Per Strömbäcks pissvatten-exempel! Wow!).

Jag får försöka jobba bort "Öh":n och "Eh":n om det ska fortsätta så här, men annars måste jag säga att jag tycker det varit riktigt roligt. Keep 'em coming!

Emil-O-Rama hittar du här, direktlänk här. Eftermiddaginslaget finns här, drygt 16 minuter in i 1700-1730-delen (tisdag 6 maj).

Kommentarer
Postat av: Vicachu

Vector, med c, om man får be!

2008-05-06 @ 23:12:31
URL: http://blog.tv7games.se/victor
Postat av: Peter

Vector med c ja!
Äh, skojar bara. Bra insats igår, fanastisk Gill!
Kanhända lite seg där vid varumärkssatiren, men man kan inte få allt. Tre personer har sagt: Bra kille du hittade till GTA-snacket igår.
Keep it up yo!

2008-05-07 @ 15:09:51
Postat av: Pete

Nej, inte "yo", kattfarfarn, menar jag.

2008-05-07 @ 15:37:42
Postat av: MGill

Hah! Jag förstår poängen, farsan har blivit gråhårig... Skoj att någon uppskattade det iaf, jag tappade helt orden när jag försökte komma på ett bra exempel utan att göra reklam för en verklig produkt. Orutinerat!

2008-05-07 @ 15:59:37
Postat av: Emil O

Visserligen kunde jag klippt bort det lilla felsteget i redigeringen, så skulden ligger delvis på mig.

Fast jag ångrar att ni inte fick höra Gill prata om Viktorgrafik i retrosegmentet! höhö

^_^

2008-05-08 @ 01:21:42
Postat av: Farbror Atlas

"Keep 'em coming!"

Herrn är kanske möjligen intresserad av att medverka i ett framtida Radio Speltorsk i så fall. :)

2008-05-08 @ 10:24:48
URL: http://farbroratlas.se
Postat av: MGill

Emil: Haha!

Atlas: Sure thang!

2008-05-08 @ 10:39:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0