T minus två veckor

Om exakt två veckor smäller det. I dubbel bemärkelse. Nintendo släpper sitt stora hopp på den stationära marknaden, konsolen som åter ska göra företaget något att räkna med i vardagsrummet - Wii (mer om Kyotos stolthet kan man så klart läsa om i min artikelserie om Nintendos historia, som avslutas i nästa SP(19dec)).

En stor dag för alla leksugna européer. Med undantag för en. Killen som nästan hann bli 50 bast innan hans barndomsdröm gick i uppfyllelse. Nästan lika gammal som killarna i Space Cowboys, den där gamla Clintanrullen om rynkiga människor i rymden. Det handlar så klart om Christer Fuglesang, världens enda svenska astro- och kosmonaut (han har utbildning från både den ryska Stjärnstaden och NASA). Han skiter  förmodligen fullständigt i tv-spel (åtminstone den dagen).

Det är nästan lite vackert. Som att födas på den ryska tundran och drömma om att bli beachvolleyballproffs. Som en man i en kvinnas kropp. Som en svensk rymdfarare. Att, mot alla odds, få chansen att bli och göra det man alltid velat.

Med mitt jobb kommer jag med stor sannolikhet aldrig att hamna i rymden. Å andra sidan kan man fråga sig om man behöver ha några drömmar som speljournalist - jag lever ju på att leka. Min plan är följdaktligen att fortsätta vara barn så länge så att jag aldrig behöver ställas till svars för mina barndomsdrömmar. Jag ville bli riddare, som Ivanhoe, och det är ruskigt dåliga förutsättningar på den arbetsmarknaden.

Jag kommer i alla fall att hålla tummarna för dej Christer, hoppas det blir värt!

Kommentarer
Postat av: Hannah P

;)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0