Dagens egotripp

Det finns få saker som är så trevliga som att få respons på något man skrivit – särskilt när merparten av det man skriver är avsett för tryck. Visst händer det att någon droppar en uppskattande kommentar i någon tidningstråd på något spelforum, men oftast dränks det i diskussioner om dålig prenumerationsservice och märkliga betygssiffror. Under hösten fick jag två mail skickade till mej från läsare som uppskattade saker jag gjort (ett för min Mercenaries 2-recension och ett för mitt KORG-reportage), och jag kan inte sticka under stol med att det gjorde mej riktigt glad. Det är ju naturligtvis extra roligt när texterna som får beröm är de som sticker ut lite – antingen på grund av form eller innehåll.

Här om dagen råkade jag hitta en gammal Medie- och kommunikationsuppsats, från en a-kurs i Gävle, som till stora delar lutar sig mot en GTA-artikel jag skrev för Super PLAY förra året (Sam Sundberg, Orvar Säfström och Alfred Holmgren får också vara med på varsitt hörn). Källhänvisningarna är det väl lite så där med (jämför kapitlen ”Den gamla och nya moralpanikens ansikten” och ”Utökade alternativ, utökade risker” med källan) på sina håll och slutsatsen inte helt akademiskt framställd (i regel brukar man väl kanske skriva om hela den där ”När man behandlar ämnet föreligger dock en stor irritationsrisk eftersom vissa människor uppenbarligen är idioter”-biten för att göra saker lite mer neutrala – även om det är just vad man kommit fram till), men det är ändå väldigt roligt att se att någon verkligen läst ens text grundligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0