Munkavle

Jag försöker kickstarta bloggen här igen, efter ett par veckors uppehåll. Anledningen till tystnaden är den här gången ett Super Play-jobb av den lite större sorten. Precis som det hintats om lite här och var körde Konami ett stort Metal Gear Solid 4-event i Paris just innan april blev maj. Jag var där, tillsammans med två svenska kollegor, och fick chansen att spela igenom spelet. Det här var alltså den fullständiga retailversionen - våra intryck användes inte på något sätt till att balansera om eller på annat sätt färdigställa spelet (och det är väl nånstans här jag borde visa upp min enorma e-penis med repliker som "FÖRST I SVERIGE!!1ELVA" osv - men det gör jag inte. Jag står över det. Jag har inte ens skrutit i min Facebook-status. Det ni, grabbar...).

Planen var i allafall att liveblogga lite när jag var på plats, men Konami-folket förbjöd oss att göra det. Och just i det ögonblicket, när vi satt inlåsta i ett porrbelyst rum med guldtapeter och ett tjugotal patrullerande duke nukem-vakter, kändes det som en bra idé att lyda. Konami försökte förbjuda mej att göra en massa andra saker med, men det sket jag fullständigt i. Resultatet, en drygt 10 000 tecken lång recension, hittar du i Super Plays juninummer.

image59

Jag vet inte riktigt var felet uppstod, men åt helvete gick det verkligen.

image60

Min drömlägenhet ligger tio trappor upp och har en dusch med vattenutsikt. Det här är andraplatsen på toautsiktslistan.

Kommentarer
Postat av: Emil K

Engelsk transkribering av svenska namn. You gotta love it:

http://www.fz.se/medlem/bilder/?id=2409

2008-05-09 @ 09:10:12
URL: http://www.fz.se/bloggar/poncho/
Postat av: MGill

Eneil! Haha. Imponerande att dom satte efternamnet dock.

Vad som gör mej lite förvånad är ju att mitt namn knappast är särskilt extremsvenskt (det är inte som att jag heter göran eriksdotter eller leijonhufvud (med c!)). Kungen av pop borde ju banat väg för förnamnet om inte annat. Jag tror det handlar om pr-människor som har jävligt tråkigt på jobbet bara. Victor fick ju heta Lejunhfuvt i efternamn och Love blev Mrs. Love. För bra för att vara sant.

2008-05-09 @ 09:20:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0