French connection

Jag har, precis som Mattias, spenderat de senaste dagarna med att spela GTA 4 och dessutom sett videon till Justice-singeln Stress.


justice stress (official video)
by 75_prod


Jag gör dock, till skillnad från Mattias, inte kopplingen där. Videon är ju mer av en blandning av La Haine och (och här är Rockstar-kopplingen tydligare) The Warriors än GTA. Ska man se på Romain Gavras övriga musikvideor (och ja, det ska man) finns det ju mer GTA att hämta i Simian Mobile Discos I Believe...


Simian Mobile Disco" I Believe" / Clip by Kourtrajmé
by Kourtrajme_Productions


...eller ännu bättre i en av senare års allra bästa; DJ Mehdis (med lite Daft-kryddning) Signatune:

SIGNATUNE (Dj Mehdi / T. Bangalter edit)
by BECAUSE_MUSIC

Nikolai Bellic är en grym karaktär, och hela den här Balkan-grejen är ju helt fantastisk. Men till nästan gång hoppas jag man drar det ännu mer åt en extrem. Gärna ännu mer öststats-etno. Ska man spela på stereotyper kan man lika gärna göra det fullt ut. Mer wct, mer klezmer/csárdás, mer barkbröd. GTA 5 starring finska romer kanske? Succé.

(och nej, jag hatar inte på Mattias, jag är bara sur för att han kom före ;D)

Kommentarer
Postat av: Mattias

Yeah, WHATEVER! :P

2008-05-04 @ 11:26:13
URL: http://fyrkant.net

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0