Gill tippar galet - del 2

Planen var att skriva tipsrapport efter varje matchomgång, men det sket sej direkt. Ungefär som mitt tippande. Ser man enbart till 1X2 är det oavgjort - fem rätt på tio matcher - i den hisnande bloggbataljen mellan den gående araben och den fantastiske Gill. David Zander har enligt egen utsago spelat bort hälften av sina besparingar på grund av mina tips. CJ förlorar pengar på att varken Svensson eller Simao gör mål (men plockar hem storkovan på annat håll) och L7-Erik är kär i Daniel Andersson (och tror Sverige vinner EM). Alla är fotbollsexperter men det är bara Glenn Strömberg som har rätt (eller åtminstone i sju av tio fall).

Gårdagens vattenövning var på vippen att sluta med rätt resultat (1-1), men matchen dödades i 93 minuten när Arda Turan slog in vinstmålet. Det känns ändå helt okej, eftersom jag och Arda Turan har en ruskigt lång Pro Evolution-relation. Jag plockade upp honom som tonåring i Master League och har vunnit högvis med priser mycket tack vare den unge turken. Det är otroligt intressant att se hur de stora sportspelen scoutar och rankar talanger. Jag snackade för övrigt med Electronic Arts svenske PR-snubbe igår, av helt andra anledningar än spel och dobbel, och han var sjukt nöjd över hur EA:s officiella EM-simulering räknat ut att både Portugal och Sverige skulle vinna sina öppningsmatcher med 2-0. Dom har tydligen simulerat hela turneringen nu och kommit fram till att Italien slår ut Sverige i kvarten, och att finalen vinns av Portugal (mot Italien). Sverige ska spela 1-1 mot Spainen på lördag, om man får tro EA Sports (här är den smutsiga pr-länken om ni vill läsa mer).

Vad jag vet har inte Konami gjort något liknande, men det måste kollas upp lite närmare.

EDIT: Mänskligheten leder! Naseer och undertecknat har 5/10 rätt, samtidigt som EURO 2008 bara har 4/10. Ta det Peter Moore!

Kommentarer
Postat av: Naseer

Men ändå... att tippa i förväg är förbannat svårt. Jag har hur många resultat som helst jag önskar ändra på :)



Hoppas att trägen vinner.

2008-06-12 @ 13:46:56
URL: http://tmn.nu/blog
Postat av: MGill

Ja visst är det så. Det är du och jag mot etablissemanget! ...och Skynet!

2008-06-12 @ 13:50:19
Postat av: CJ

Jag brände Nihat som målskytt också, men prickade in Villa och Podolski.



Jag måste bara försvara mitt ego här och anmärka på att jag än så länge trots allt haft 8/10 matchspel rätt (nej, jag tippar självklart inte målfördelning på förhand. Jag går inte i så enkla fällor :) ). De två som missade var krysset i Holland-Italien och krysset i Grekland-Sverige. Jag grät lite igår när de började spela vattenpolo och det passningsskickliga turkiska spelet försvann, men Turan fixade ju in ett förtjänt segermål till sist ändå. Imponerande får man ändå säga med tanke på att de saknade ett par rätt viktiga spelare.



Ikväll åker Österrike också ur EM, förresten. Unibets 2,30 på polsk vinst måste vara det bästa oddset de givit hittills under hela turneringen.

2008-06-12 @ 14:14:42
Postat av: David

efter att både Tyskland och Polen misslyckades idag så är jag på -200 igen, efter att ha först tappat 200 på McGills tips och sedan spelat in dem efter eget huvud.



Men nu slipper jag vänta på Indien 2011 i alla fall.

2008-06-12 @ 23:40:21
Postat av: CJ

Din blogg är ett gift! Bara någon nämner en match blir resultatet det totalt motsatta!

2008-06-13 @ 01:56:58
Postat av: MGill

David: Äsch, jag blir lite besviken över att cricket-grejen sket sej. Vad sägs om en dubbel på vinst för Holland och Going Kronos i Elitloppet 2009? Eller Italien och Terry Jenkins i Dart-VM -09?



CJ: Jag vet! Fatta vilket ansvar när jag ska tippa kvartarna sen... I kvällens matcher ska jag tippa motsatt vad jag gjort här i bloggen och se om det funkar.

2008-06-13 @ 09:02:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0