Ninjakonspirationer

Sista inlägget innan vi flyttar till en lite större lägenhet (med eget rum för lilltjejen). Vi har blivit lovade nät så fort vi kommer innanför dörren, men jag vågar inte riktigt lita på att bredbandsleverantörer faktiskt kan hålla löften. Vi får se när vi är uppe och springer igen alltså.

Så i alla fall, ni kanske har hört talas om "The Staten Island Ninja Bandit"? Jag har precis skrivit ihop en kort liten recension om N+ och fick för mej att surfa lite på "ninja". Jag förväntade mej lite sköna 80-talsminnen med ritningar på hur man bäst slöjdar ihop en kaststjärna, eller vilket trä som är bäst om man ska svarva nunchucks - men istället snubblar jag in på wikipedia-sidan om ninjabanditen från Staten Island. Innan det här har jag bara hört om denna potentiella Robin Hood-gynnare i någon kort Conan O'Brien-sketch (där man ifrågasatte varför banditen kallades "ninja" för att han/hon hade skidmask - och inte skidmaskbanditen). Alla som kan sin Wu-Tang-historia vet ju att Staten Island länge varit hemvist för diverse asiatiska krigskonster, och blir väl därför inte heller helt förvånade över att det springer omkring en ninja och rånar rika familjer på ön. Vad som däremot gör allt lite väl läskigt är att NY-polisen har "... dedicated two task forces comprised of 36 officers to his case". 36? Som i The 36th Chamber of Shaolin? Som i Enter the Wu-Tang (36 Chambers)? På med aluminiumfoliehattarna!

Kommentarer
Postat av: Beata

"Chiolo stabbed him with a steak knife, and the "Ninja" ran from the scene with the handle of the knife still wedged in his chest." håhå, tuff ninja!

2008-03-04 @ 11:59:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0