Vuxna män gör saker tillsammans

Vi hade tv-spelslan igår kväll. Uffe, Hammarn och Fyrkant (Annelie och Frida med en liten stund) kom hit och gjorde upp i Mario Kart Wii, Mario and Sonic at the Olympics, N+ och Ikaruga. Det var grymt, jag hoppas vi får tillfälle att göra om det snart igen. Kvällens kanske absoluta höjdpunkt inträffade dock när vi slog igång Singstar till PS3. En av gästerna (jag väljer att inte skriva ut något namn här) har ju lite av en grej för Totos Africa, och vi skulle se om den möjligen fanns som DLC. Det gjorde den inte, men jag är inte helt säker på att det var något dåligt. Istället började vi surfa runt på den Youtubiga My Singstar-delen, och det var något av det roligaste jag gjort i år. Här har tusentals Singstar-spelare uppat 30 sekunders filmklipp på sig själva när de spelar. Två timmar satt vi och gottade oss i allt från slemmigt tillgjorda ungkarlar, desperat ensamstående tonårsmorsor, galet fulla tyska pensionärer och naivt ärliga indoneser. Singstar brukar ju sägas vara ett av de bästa förfestspelen någonsin. Det är det även om man vägrar ta ton.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0