Profsitt!

Ödmjukhet är en egenskap jag sätter stort värde i. Jag gillar människor som låter sina handlingar tala snarare än att själva basunera ut sin egen förträfflighet.

Gårdagens minst ödmjuka uttalande kommer från Gamereactors Jonas Mäki, när han på sitt eget forum agerar huvudklappare av högsta rang. Se bara här:

Kunskap om spel vågar jag påstå att jag har nästan mest i Sverige om (japp, på riktigt) och proffessionell är jag eftersom det är vad jag lever av (gå slå upp proffessionell).

Jag har ingen aning om hur mycket du vet om spel Jonas (säkert getemkt!1), men du får gärna hjälpa mej med att svara på en annan fråga: Vad händer egentligen om forumit "Abdullah96" slår upp "proffesionell" i ordboken?

Kommentarer
Postat av: Falcon77

Han lär väl upptäcka att professionell stavas med ett f och två s.

2008-04-15 @ 12:37:22
Postat av: David

Kunskap i spel har han om. Om vadå?

2008-04-15 @ 18:50:06
Postat av: MGill

Jag trodde han menade "ohm".

2008-04-15 @ 19:35:40
Postat av: David

Själv lever jag verkligen inte på mitt skrivande, så mig hittar man i ordboken under oprofessionell

2008-04-15 @ 21:04:21
Postat av: MGill

Sjukt oproffsigt David.

Ett av svaren från den där tråden fick mej att skratta högt:

"NE.se sa:
'proffessionell förekommer inte i några artiklar på NE.se.

Kan du ha menat:
professionell
Elofsson, Per
provinsiell
proportionell
professionnel
professionellt
professionella
professionelle'"

Per! Underbart.

2008-04-15 @ 21:13:24
Postat av: Jimmy

"Kunskap om spel vågar jag påstå att jag har nästan mest i Sverige om (japp, på riktigt) och Elofsson, Per är jag eftersom det är vad jag lever av (gå slå upp proffessionell)."

Haha, fy fan va bra =)

"Kunskap om spel vågar jag påstå att jag har nästan mest i Sverige om"

Vad i?!

2008-04-15 @ 21:32:10
Postat av: Naseer

Men nu vet vi ju att Ulrik Sandebäck är bäst på spel i Sverige: http://www.journalisten.se/artikel/15560/foerlora-med-tipskungen

2008-04-16 @ 14:23:33
URL: http://tmn.nu/blog
Postat av: David

Bästa Ulrik-kommentaren:
"? Jag tror jag ligger bra till om man jämför med andra spelexperter. På Lången har jag ju nästan gått plus ­minus noll, det är det inte många som gör."

Det gäller att sätta ribban högt.

2008-04-16 @ 15:45:48
Postat av: Kristian Johansson

Om han faktiskt menade allvar vet jag inte hur många köksbord jag måste gömma mig under för att världen ska kännas någorlunda bra igen. Men många köksbord blir det. :(

2008-04-27 @ 17:26:38
URL: http://www.spelradion.se
Postat av: Vicachu

Nog för att Mäki på bara ett par meningar lyckas göra fler självmål än man kan räkna till, men det finns faktiskt fler godbitar i just den diskussionstråden som är riktigt, riktigt illa. Folk vill ha källanvisningar på nyheten som debatteras, och Jonas svarar: "Källor kommer när vi anser att det behövs."

Så svarar förstås bara ett riktigt proffs.

Eller varför inte den här biten: "Och jag tror det är betydligt fler som tar mig seriöst än vad det är som tar dig seriöst (och ett litet vänskapligt råd är att ta denna nyhet ytterst seriöst, eftersom det helt enkelt är... fakta)."

Då vet vi! Det är ju helt enkelt... fakta!

2008-04-27 @ 17:34:55
URL: http://blog.tv7games.se/victor
Postat av: MGill

Kristian: Han är i maskopi med köksbordsfabrikanter. Finns ingen rimligare förklaring.

Victor: För oss som har en lite sundare syn på objektivitet kontra subjektivitet finns det naturligtvis bara en slutsats att dra av Mäki. Han är inte bara ett fullblodsproffs och mest kunnig (om) i Sverige - han är gud.

2008-04-27 @ 22:48:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0