Nytt FG!-inslag!

Jag har haft lite dåligt samvete över ett visst regelbundet blogginslag här på Fantastisk Gill! och har därför haft lite radiotystnad den senaste månadens onsdagar. Lösningen är att börja köra under ny flagg. Istället för det där gamla vanliga kör vi nu igång med "Gills varannan onsdagsmorgon-reflektioner (som eventuellt stulits från någon annan)". Här är premiärfunderingarna:

1. Krigsspel, bilspel och skjutaspel kommer alltid att finnas. Precis som filmer om agenter som tappar minnet och filmer där en kille blir kär i en tjej och sen löser det sej på slutet.

2. Hundarna i Puppy Love ser exakt likadana ut - fast dom har olika hud.

Kommentarer
Postat av: Emil

Jag vill se ett spel som handlar om en kille som blir kär i en tjej och sen löser det sej på slutet.

Sen vill jag se lite mer 80's action-spel. Världens bästa actionfilm genom tiderna är ju Die Hard. En kille, en pistol, ett höghus och en massa terrorister. Världens bästa actionspel borde ha samma nedbantade ingredienser. En person, en pistol, en begränsad yta och en massa fiender.

Hur många spel har man enbart en pistol i nuförtiden, liksom?

2008-04-02 @ 11:57:52
URL: http://www.fz.se/bloggar/poncho/
Postat av: MGill

Alltså jag har väl aldrig tvekat över att du platsar i spelmakarbranschen - men nu förstår jag verkligen varför du blev draftad! Pistoler, terrorister, action - revolution! :D

2008-04-02 @ 12:01:29
Postat av: Jimmy

"Hur många spel har man enbart en pistol i nuförtiden, liksom?"

Typ The Darkness. Där var det bara pistolkombon som var riktigt effektiv. Alla andra hade kass accuracy och evighetsomladdning. Oj, jösses vad gamer jag lät där.

2008-04-02 @ 14:05:45
Postat av: Mök

(c) Arnroth?

2008-04-03 @ 09:37:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0