Klassikern

När jag var nitton år hade jag ingen aning om var jag var på väg. Framtiden låg sällan längre bort än helgen. Lionel Messi är nitton bast och en av världens bästa fotbollsspelare. Igår fixade han oavgjort åt ett Barca som bara gick att känna igen i några enstaka anfall och joinade den exklusiva skaran spelare som gjort hattrick för Barca i ett Real-möte (tillsammans med Romario och Lineker). Rätt bra gjort för en snubbe som för typ åtta år sedan inte hade råd med tillväxtmediciner. Vi började båda spela i en klubb som tränades av våra fäder. Jag låssas att likheterna inte slutar där.

Det var iaf en ruskigt bra match, även om spelkvalitén inte alltid var i topp. Oleguer betedde sig som en klantskalle, Valdes storspelade (!) och förmodligen 95% av alla frisparkar real fick fixades av Guti... Matchen var på många sätt rätt lik milan-inter från förra året - många kort, många mål och massor med känslor (hoppas på ett madonna-derby av samma klass i eftermiddag).


Barcelona V Real Madrid SSN match report
Uploaded by fredFiftyFour

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0