Tillbaka från andra sidan, del 1: Paris

Nej då, jag är inte kvar i Frankrike. Tvärtom faktiskt. Jag kom tillbaka typ ett och ett halvt dygn efter avfärd. Och ändå, eller just därför, hann jag missa CL-finalen.

Resan och spelen kommer man kunna läsa om i nästa nummer av Super PLAY, men om jag ska dra en snabb recap här så kan man väl säga att det var en rätt knepig tripp med allt från naket, pinsamma bilder och bajs till skumpa och så jävla "fin" kultur det bara går att få. Dekadent som fan, men kanske inte på sättet jag helst önskat. Bäst var nog snubben som hämtade mej på flygplatsen, så sjukt fransk så det finns inte. Sämst var konferencieren...  helt sagolikt faktiskt.

Som vanligt är något av det intressantaste med sånna här resor att träffa kollegorna. Jag är ju rätt ny för hela grejen och hittills har varje resa resulterat i ett par trevliga nya bekantskaper, Paris var verkligen inget undantag - halva svenska spelpressen var ju där (med representanter från samtliga stora aktörer). De jag fick tid att hälsa på visade sig vara riktigt trevliga. Övriga är fortfarande höljda i drygt dunkel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0