God jul/fortsättning!

Vinglas, stekpanna med hjärtform och porslin i all ära - de gåvor som gjort störst intryck var av den lite mer ohälsosamma sorten. Vinterkräksjukan kom i två omgångar, den första lyckades vi (inte lilla dottern) undvika - den andra har drabbat Frida och Elisa (ta i trä). Jag gick olyckligtvis inte lottlös heller utan drog på mej en så kallad Furunkel. Eller det är i alla fall vår diagnos av min rygg-/svankböld. Ett gäng infekterade hårsäckar som svullnar och blir röda - och sen fylls med var. Hela nedre ryggen har varit stel som fan och det har gjort ont när jag rört mej. Bildgooglar (inget jag rekommenderar) man namnet får man fram en massa riktigt vidriga saker och min grej ser inte riktigt ut så - vilket jag är väldigt glad för.

Enligt wikipedia behandlas sånt här bäst med varma omslag. Det, i kombination med att skiten tydligen kallas "spikböld", får mej att undra från vilket jävla sekel jag besökt för att hitta det här. Hudiksvall - snabbaste vägen till 1800-talet. Och med det som slutord drar jag mej undan en stund, slickar (helst inte) mina sår och önskar god fortsättning.

Kommentarer
Postat av: Anna

Furunkel!!! Det låter inget vidare! Det är jag den gamla tanten Anna som är ut och googlar lite. Misstänkte att jag kanske skulle hitta på Dig någonstans. Hoppas ni mår bättre o bra. Här är det snorigt och ganska turbulent, men det är ok i alla fall. Måste gå in o läsa mer. Hälsa familjen också.
Hej från en Anna(n) Gill Hahahahah burkskratt!

2007-12-28 @ 21:59:13
Postat av: MGill

Hej syster! Vad roligt att du hittade hit. Nu när jag har din mailadress ska jag minsann skicka dej ett längre meddelande. Vi hörs!

2007-12-29 @ 20:23:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0