Vem tar över efter Tommy?

Tommy Rydling ska ju som bekant lämna sin post som chefredaktör på Super PLAY, knappt två år efter att han tillträdde. Under den tid jag varit på tidningen, nästan ett år nu, har jag hela tiden haft grymt bra kontakt med honom och det känns naturligtvis lite tråkigt att han lämnar. Samtidigt lämnar det ju plats för [förhoppningsvis] nytt blod och nya idéer. Min förhoppning är att jobbet går till någon av de duktiga journalister som på ett eller annat sätt stoppat minst ett ben i hela den här spelgrejen. Boel Bermann, främst känd för sina krönikor i SP:s Startblock (och sitter som nöjesredaktör i Ö-vik), känns rent spontant som en perfekt match. Sam Sundberg är ju ett annat alternativ, men jag gissar att han trivs rätt bra med sitt SvD-gig.

Vem det än blir kommer det bli väldigt intressant att följa utvecklingen.

(Ja, jag länkade till en egen text. Så stäm mej).

Kommentarer
Postat av: Naseer

Du har inte sökt själv?

2007-04-17 @ 09:45:11
URL: http://tmn.nu/blog
Postat av: Miko

Nej det har jag inte. Jag är nämligen en frilans med lyxattityd - jag låter jobben komma till mej. Skämt å sido vore det en otroligt spännande utmaning (och skoj att se om man ens hade en chans att få tjänsten), men jag känner mej varken redo för uppgiften eller staden.

2007-04-17 @ 09:52:44
Postat av: Naseer

Vad säger man, great minds think alike? Hahaha.

Jag tog mig en liten funderare, insåg att jag hade noll erfarenhet och att chefredsjobbet troligen skulle innebära mer affärer än spel. Så det bidde inget.

2007-04-17 @ 10:41:09
URL: http://tmn.nu/blog
Postat av: Miko

ja det innebär nog en hel massa tråk och tjat. :)

2007-04-17 @ 12:08:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0