Youtube, stopmotion och kreativitet

Det är andra gången på bara ett par dagar jag snubblar in på Youtube och skjuter sängen framför mej till alldeles för sent. Den här gången var det värt det tror jag. Det var rätt skoj att se Kellerman köra en grej till Fattarus singeln "hörde jag skål". Låten är rätt kass, mackans linor är nästan plågsamma ibland. Gillar vad hela den klicken verkar vilja med sina beats dock, enkelt och elektronisk blir väldigt ofta bra.

Kvällens kreativa peppsmäll stod Kristofer Ström (rätt?) för med sin minilogue-video. Stop motion-filmat på en whiteboard. Riktigt mysigt och grymt imponerande. Plus för hur man ser hur dagen/-arna går på ljuset som faller in genom fönstret.

Och apropå falla så ramlade en hylla full med spel och småpryttlar rakt på min 360 idag. Inte riktigt rakt egentligen, men med tanke på hur sjukligt försiktig jag försökt vara med boxen (av rädsla för röda ringar) var det ett under att jag inte fick hjärtattack när det hände. Hyllan bara släppte och dundrade in i datornmonitorn, en lampa och ett par blommor. Lampan for i sin tur rakt ner på boxen och gjorde ett litet jack. Den funkar fortfarande dock, det trodde jag fan aldrig.

Kommentarer
Postat av: Klibbe-Klabbe

Keep up the good work! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0