En stor fotbollsdag

Det har varit en fullständigt fullspäckad dag idag.

Daniel Diaz hade vernissage på Västerbottensmuséet (utställningen kändes tyvärr lite splittrad och tunn. men skills har han så det räcker och blir över), så vi tog bäbisen på magen och knatade dit. Elisa var cool hela tiden, hon gillade tavlorna men tyckte att de vita väggarna och alla lampor var väldigt mycket grymmare.

Hem, med ett gäng dubbelfalafelburgare från kvarterspizzerian, lagom till Man Utd-Chelsea. Riktigt skönt att se de stora ligornas största lag möta varandra. Dagens match kvalade väl inte in som någon av de allra bästa, men underhållande var den absolut. Den krossade årets el classico men kom absolut inte upp i samma klass som höstens derby della madonnina - fy helvete vilken match det var! Jag är jävligt imponerad av Rooney, även om han kanske inte alltid kommer till sin rätt så jobbar han alltid stenhårt och känns faktiskt jävligt ärlig i sin spelstil (oavsett vad Diouf säger). Ligger han så vet man att han har ont. Sliter som ett djur gör han också. Han och Fabregas är nog de två spelare jag uppskattat mest i the premiership den här säsongen.

Jag missade gårdagens borde-varit-toppmöte-match mellan barca och villareal. De gula var grymt skadedrabbade och hade inte mycket att säga till om. Ronaldinho gjorde årets snyggaste mål. Hade gärna sett det live. Kvällens Valencia - Real fick stryka på foten för bäbisnattning. Tråkigt, men samtidigt är det oväntat mysigt att söva lilltjejen.

Palermo - Inter, som väl borde räknas till en av de mer oväntade toppmötena, har jag inte sett än. Ska försöka fånga reprisen imorn istället, och undvika allt vad sportblad och svenskafans heter. Jag är peppad, tror på Palermo faktiskt.

Till råga på allt är det ju deadlinedag också. Men det fick lägre prio idag. Det var det värt.

Kommentarer
Postat av: Hannah P

:)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0