Det kan få fan att gråta

Du har just spöat en gruntboss, får en mellansekvens - följt av en laddningsskärm. Spelet laddar färdig och du kommer till den nya banan, tar två steg och sen kommer en ny mellansekvens.

Vem fan kom på att det var ett smart beslut att låta ett spel fungera så här? Jag menar, det finns en hel del saker jag stör mej på i Devil May Cry 4 (som att man outsourcat dialog OCH karaktärsdesign till en mellanstadieklass) - men det absolut värsta är nog ändå det där. Det finns inget som för mej närmare handlingen eller placerar mej i rätt stämning bara för att jag får styra karaktären i en sekund innan spelet tar över igen - så varför inte köra laddningsskärm - mellansekvens istället?

Men bortsett från det är DMC4 riktig rövrens - precis som det ska alltså.

Kommentarer
Postat av: Tommy Preger

"som att man outsourcat dialog OCH karaktärsdesign till en mellanstadieklass"
tog du det rakt av från min sp-kommentar, eller är vi bara så förutsägbara?

2008-02-05 @ 11:13:20
Postat av: MGill

Jag har inte läst någon sp-recension av spelet så jag blir nog tvungen att säga det senare... :D

2008-02-05 @ 14:25:26
Postat av: Petter

Grattis till nomineringen till årets bästa Dator/TV spels skribent 2007 hoppas du vinner :D

2008-02-05 @ 18:54:36
Postat av: MGill

Tack Petter!

2008-02-05 @ 20:31:16
Postat av: MGill

Preger: Nu har jag läst din kommentar. Det var fan nästan läskigt likt. Ledsen om jag pajade din punchline :)

2008-02-08 @ 15:38:27
Postat av: Jimmy

Trist att alla forumpostare gnäller över Pregers andraåsikt. Det verkar som om man kan komma undan med all möjlig scheisse-presentation så länge tekniken och mekaniken är habil, typ Halo och DMC.

2008-02-09 @ 18:13:56
Postat av: MGill

Ja det är ruskigt löjligt. Trodde Sundberg och Johansson (mfl) tagit all nödvändig flak, så det skulle vara safe att tycka vad man vill nu ;)

jag gav DMC4 3/5.

2008-02-09 @ 20:41:06
Postat av: Tommy Preger

Otippat att den åsikten inte skulle vara poppis... Inte konstigt att spel ser ut som de gör när kraven är så satans låga.

2008-02-10 @ 16:36:04
Postat av: Tommy Preger

Den här diskussionen kanske känns något sval nu, men jag blev så skev i huvudet av att läsa Nöjesguidens recension av DMC4 att jag kände mig tvungen att skriva ner lite tankar. Resultatet blev en ny blogg!
http://pk-gardet.blogspot.com

2008-03-16 @ 01:07:59
URL: http://pk-gardet.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0