Mobilt, stillasittande spelande

Jag var inte helt snabb med att omfamna det bärbara spelandet. Det var väl först när jag på högstadiet lånade en polares Game Gear och spelade Ecco i en och en halv timme (exakt så lång tid det tog innan de sex batterierna tagit slut) som jag insåg att det var skiten. Det dröjde typ sju år innan jag lyxade till det och skaffade något eget att bära på, och senaste åren har några av mina allra bästa spelögonblick inträffat i sängen och på toaletten.

Toalettgaming kräver naturligtvis disciplin då det är extremt lätt att glömma bort tiden med ett gött spel i händerna. Julen för två år sedan spenderas stora delar av mina dygn på snöiga Mario Kart-banan DK Pass, och efter en särskilt lång session hade jag fått så mycket kolsyra i benen att jag blev tvungen att krypa ut från toaletten (den resulterade också i en lap time som kvalade in på topp tio i världen). Efter en rätt lugn period, med lite av en speltorka på ds- o psp-fronterna, är jag nu tillbaka på samma ställe. Den här gången handlar det om turbaserad taktiskt rollspel. Jeanne D'Arc är inte bara ett grymt bra spel (läs recensionen i nästa SP), det är också höstens bästa toavän.

Kommentarer
Postat av: Mats Nylund

Det är inte bra för slutmuskeln att sitta på toa längre än nödvändigt. Men kanske för hjärtat...
(och tärningsspel är turbaserade, RTS är turordningsbaserade :))

Postat av: M

En lektion i slutmuskel OCH turordning - spelsveriges mest allmänbildade redaktör! :D

2007-10-03 @ 20:18:08
Postat av: Johne

jaha så det va det du gjorde alla de där timmarna....

2007-11-22 @ 10:01:58
Postat av: MGill

...jorasatteh

2007-11-22 @ 12:31:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0