Stylusorkestern pt.2

Spelningen vi hade på invigningen för nya universitetsbiblioteket kändes ändå helt okej.

Just innan spelningen var det lite upplagt för att gå helt åt helvete, men ljudteknikern gick på kablaget med mattkniv och vi lyckades få samtliga DS:ar till PA:t (jag fattar verkligen inte hur Nintendo tänkte när dom fixade den där kanten på gamla DS-modellen). Sen kändes det ruttet för att publiken till 98% bestod av kostymer (de resterande var antingen familj, vänner eller mediefolk). Jag har iofs lite svårt att definiera vilken publik som skulle passa oss, men jag gissar att 50-60-åriga biblioteksfreaks inte är den absolut bästa fitten.

Under spelningen lät allt så jävla dåligt, men vi hoppas lite att det beror på att vi hade sjukt dålig medhörning (inga monitorer eller så). Dom som stod på andra sidan högtalarna säger nämligen att det lät bra. Jag vet inte om det beror på att dom försöker vara snälla mot oss, men jag är lite rädd för det.

Under hela grejen blev vi filmade av en snubbe från kulturprogrammet Sverige! som går på SVT, som dessutom intervjuade oss lite senare för ett inslag som förmodligen dyker upp inom dom närmaste veckorna. Humlab-folket filmade också och streamade ut allt på ub-sidan. Jag har fortfarande inte sett något så jag är rätt nervös.

Annelie fotade oss.

Kommentarer
Postat av: Mattias

Haha, vi är så jävla rockiga med uppslagsverk om Finland i bakgrunden och begravningsansikten hela bunten. Vi får nog jobba på det där med scenuppträdanden...

2007-03-11 @ 03:48:26
URL: http://fyrkant.net
Postat av: miko

well, vi är ju ett "akademiskt" band så :D

2007-03-11 @ 14:24:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0