Aquaria

image39

"Kärlek vid första ögonkastet" kallas det visst, och jag råkade ut för det vid förra årets mest relevanta spelmässa - mars-GDC i SanFran. Eller jag var ju inte där (även om jag gjorde mitt bästa för att peppa upp mina sponsorer), men jag täckte saken med budgetmetoder. I alla fall så snubblade jag över Aquaria, ett av indieliren som belönades på IGF. Det såg ruskigt vackert och polerat bortom hemmasnickeriernas vanliga nivå. Nu är det släppt, och alla borde verkligen ruska 250 riksdaler ur sparbössan och betala de två snubbarna på bit blot för deras projekt.

Jag återkommer kanske med en djupare recension, men kan redan nu säga att det är fantastiskt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0